Retningslinjer for refusjon og retur

Leveringsbetingelser:

  1. Parter og tjeneste:

Vilkårene gjelder mellom Byggchat AS og den som er registrert som kunde (heretter kalt Kunde) Byggchat AS tilbyr videorådgivningstjeneste for personer som pusser opp selv. Vilkårene gjelder alle som inngår avtale med Byggchat AS, uavhengig av om man velger abonnementstjeneste eller enkeltstående rådgivning.  

 

  1. Betingelser og faktureringsrutiner

Priser for tjenestene, framkommer i Byggchat AS til enhver tid gjeldende prisliste. Denne vil være tilgjengelig på̊ Byggchat AS sin hjemmeside (www.byggchat.no). De oppgitte prisene inkluderer mva.

Enkeltstående oppdrag faktureres forskuddsvis.

Abonnementsavgifter faktureres forskuddsvis pr. måned eller pr. år.
Abonnementsavgiften kan endres med 1 md. varsel.

  1. Beskrivelse av tjeneste og leveranse:

Kunden booker selv rådgivningstime via Byggchat AS sine hjemmesider. Rådgivning foregår via videosamtale med en erfaren håndverker.

  1. Forutsetninger og begrensninger

Kunden må̊ være lokalisert slik at videosamtale fungerer og selv sørge for at man har mobiltelefon eller annet utstyr som er nødvendig. For det tilfelle kunde har bestilt enkeltstående rådgivning og ikke er tilgjengelig på booket tidspunkt faktureres rådgivningen uansett. 

Det er ikke tillatt for kunden å videreselge tjenesten. Rådgivningen er ment for privat bruk. 

  1. Oppsigelses‐ og bindingstid

Abonnementsavtalen løper med mindre den sies opp av en av partene. Gjensidig oppsigelsestid er 1 måned. Oppsigelse av avtalen skal skje skriftlig. Oppsigelsestiden regnes fra den 1. i måneden etter at skriftlig oppsigelse er mottatt.

Dersom enkeltstående rådgivningoppdrag kanselleres av kunde mer enn 48 timer før avtalens starttidspunkt påløper ikke kostnader for kunden. Ved kansellering etter dette tidspunkt faktureres rådgivningen i sin helhet.

  1. Angrerett

Under følger lovfestet informasjon som medfører at Byggchat AS har oppfylt sine plikter etter angrerettsloven § 8. 

Kunden har rett til å gå fra avtalen uten å oppgi grunn, innen 14 dager etter at avtalen er inngått mellom kunden og Byggchat AS. 

Kunden plikter å gi Byggchat AS umiddelbar tilbakemelding dersom angreretten skal benyttes. Det kan benyttes angrerettskjema på Byggchat AS sine sider men dette er ikke obligatorisk (kan lastes ned her). Kunden kan også velge å gi utvetydig beskjed om at man ønsker å gå fra avtalen ved å sende epost eller post til Byggchat AS.

[email protected]

Dersom kunde benytter seg av angreretten innen fristen skal Byggchat AS tilbakebetale alle innbetalinger fra kunde uten unødig opphold og senest innen 14 dager. Byggchat AS skal foreta tilbakebetalingen med samme betalingsmiddel som kunden brukte med mindre annet uttrykkelig fremgår av avtale med kunden. Byggchat AS kan ikke belaste kunden for gebyr eller andre administrasjonskostnader i forbindelse med tilbakebetalingen.

Det følger av angrerettloven § 35 bokstav c at angreretten ikke gjelder avtaler som etter forbrukerens uttrykkelige anmodning er blitt oppfylt av begge parter før forbrukeren utøver sin angrerett.

Kunden kan altså ikke påberope angrerett dersom det allerede er foretatt rådgivning.  

  1. Mislighold, manglende betaling og kontraktsbrudd

Ved manglende betaling vil tilgang til tjenesten automatisk stengtes 7 dager etter utsendelse av 1. purring. Ved gjenåpning av tjenesten vil kunden bli belastet et gebyr i henhold til gjeldende prisliste.

Ved mislighold av kontraktens betingelser forbeholder Byggchat AS seg retten til å si opp kontrakten med øyeblikkelig virkning, samt kreve kunden for leie i oppsigelsestiden og/eller en eventuell bindingstid. Som mislighold regnes blant annet manglende betaling for avtalte tjenester eller misbruk av denne.

  1. Erstatningsbegrensning:

Byggchat AS formidler kun rådgivning og har følgelig ikke erstatningsansvar etter håndverkertjenesteloven eller forbrukerkjøpsloven. Kunde av tjenesten er selv ansvarlig for å utføre arbeidet og bærer alene risikoen for ethvert tap eller skade. Det er kundens ansvar å vurdere hvorvidt arbeidet kan utføres selv eller om det bør innhentes profesjonelle håndverkere.

 

Dersom kunde velger å handle inn varer etter anbefaling fra Byggchat AS vil Byggchat uansett ikke være part i en ev. tvist vedrørende kjøpet. Byggchat AS er kun en rådgiver og innkjøp av korrekt type/antall er kundens eget ansvar. Byggchat AS sine råd kun er veiledende. Ev. feil og mangler på innkjøpt materiale/verktøy vil være en sak mellom kunden og bedriften varene er kjøpt fra. 

 

Kunden kan ikke under noen omstendighet gjøre noe krav, herunder prisavslag, erstatning, annen kompensasjon eller heving gjeldende mot Byggchat AS. 

 

Ev. mangler ved rådgivningen som kan medføre erstatningsansvar er iht. avtale mellom Byggchat AS og den enkelte håndverker en sak mellom håndverker og kunde.